6 Ağustos 2010 Cuma

Kralların günü geçti

krallar ve yaşam üzerine büyük sözler etmek
matematik dahisi gibi denklemler kurmak için;
Shakespeare'in bir oyununu izledim.
fakat bir türlü çıkıp gelmedi o ihtişam;
iyi bir kulağım
ya da iyi bir ruhum olduğu iddia etmiyorum,
ama Shakespeare'in büyük bir bölümü
itiraf etmeliyim ki, kuruttu içimi,
alıp başımı bir bara gittim
kırmızı pavuryalar gibi elleri olan bir adam
dumanların arasında
hasta yaşamını serdi önüme,
ve sarhoş oldum,
hayatın yaşı bir örümcek misali
son kanı da emmekte hepimizden,
Shakey hakkında yanlış hüküm verdiğimi biliyordum,
mezar tüpünün içinden geliyordu sesi,
ve geçip gitti trafik
kapının dışında görebiliyordum,
kıpırdayan şeylerin parçaları
ve suratımın önünde kıpırdayan kırmızı pavurya eller
içkimi alıp
elimin tersiyle devirdim;
yürüyüp sokağa çıktım
ama hiçbir şey daha iyiye gitmedi.

Charles Bukowski

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

düşüncelerini suratıma vur!