13 Temmuz 2010 Salı

Elveda dostlar

Fikirlerim var benim, yetim kalmış.

Hayallerim var benim, yarı yoldan dönmüş.
Aşklarım var benim, hiç olmamış.
Memleketim var benim, özgürlük nedir bilmeyen!
Şiirlerim var benim, konusu olmayan!
Hayvanlarım var benim, hiç besleyemediğim!
Duygularım var benim, hüsrana uğratılmış!
Gemim var benim büyük, ama bir o kadar gemicik!

Gidip görmek istediğim çok yer var, hayallerimin bir köşesinde pusuya yatmış.
Sevgili taptığım kadın var, hiç görmediğim ve bir o kadar hissettiğim.
Severmiş tanrı birbirini sevenleri, ben severdim kadınımı, ama tanrı beni hiç sevmedi!
Gecelere küsüm ben, uyku kapımı hiç çalmıyor.
Yorgan altı bir viski saklıyorum, demleniyorum hiç olmayan arkadaşlarımla.
Yazıyorum ben, yazdıklarımın bir o kadarı boş ve duygusuz!

Gitmek istiyorum buralardan, her şeyi geride bırakıp gitmek!
Duygularımı,
Hayallerimi,
Fikirlerimi,
Memleketimi,
Şiirlerimi,
Hayvanlarımı,
Ve hiç binmediğim gemiciğimi bırakıp gitmek istiyorum!

Bir filmdi yolumu aydınlatan belki…
Bir haritaya güzergâhımı çizdim, sevgi götürelecek ilk yer Venedik!
Beklide Shekaspeare’di beni etkileyen Venedik Taciri ile…
Romeo ve Juliet ` e kandım beklide…
Ama biliyorum ki Hamlet gibi arkamdan hançerlendim!

Nietzsche gibi reddedildiğim içindir belki, kadınlara yaklaşımım…
Belki bir Sokrates gibi düşünemedim ben, idealistçe!

Ama ben çok sevdim, beni sevmeye çalışanı…
Duygularımın ötesine bir ev inşa ettim ben,
Birlikte yaşayacağımız…

Nazım Hikmet gibi Piraye’ye âşıktım beklide,
Ama her zaman ikinci bir şahıs yer aldı bu tiyatroda!

Ben sevmeliydim insanları,
Kardeşçe, bir o kadar âşıkça!
Barış türküleri söylemeliydik yorgo ile…
Anmalıydık birlikte sevenlerimizi…

Erdal gibi genç yaşımda öldürülmedim ben,
Fikirlerime zincir vurmadılar belki; ama bir o kadar dört duvar arasında hapistim ben!
Yazmaktan vazgeçmeyişim, yazmaya tutkumdandır belkide…

Çok uzadı bu ayrılık anı,
Hatırlayın beni dostlar!
Fikirlerinizi harekete geçirin!
Kızın, yıkın!
Rejime karşı ayaklanın!
Tehlikeli hale gelin,
Felsefeyi sokağa indirin!
Ve bir o kadar sevin dostlar!
Sevmekten çekinmeyin!
Kadınınız için savaşın,
Savaşırken silahlarınız duygularınız olsun!
Elveda dostlar,
Hatırlayın beni…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

düşüncelerini suratıma vur!